Aproape 40% dintre români resimt efectele crizei în foarte mare şi mare măsură, iar peste 71% dintre aceştia şi-au schimbat comportamentul de consum, potrivit datelor celui mai recent studiu de piaţă realizat de compania MEDNET Marketing Research Center. Cercetarea de piaţă arată că efectele crizei sunt din ce în ce mai prezente în vieţile românilor, 17,1% dintre aceştia afirmând că sunt afectaţi de criză într-o foarte mare măsură, iar 19,3% în mare măsură. În acel
Aproape 40% dintre români resimt efectele crizei în foarte mare şi mare măsură, iar peste 71% dintre aceştia şi-au schimbat comportamentul de consum, potrivit datelor celui mai recent studiu de piaţă realizat de compania MEDNET Marketing Research Center.
Cercetarea de piaţă arată că efectele crizei sunt din ce în ce mai prezente în vieţile românilor, 17,1% dintre aceştia afirmând că sunt afectaţi de criză într-o foarte mare măsură, iar 19,3% în mare măsură. În acelaşi timp, un număr foarte mic de români (12,3%) afirma că în acest an criza nu i-a afectat deloc.
Comparativ cu începutul anului 2009, mai exact luna februarie, procentul celor care se declară afectaţi în foarte mare şi mare măsură de criza este în creştere, de la 28,6% la 36,4%, în timp ce procentul celor care sunt afectaţi în mică măsură sau deloc este în scădere, de la 38,7%, la 26,6%.
Produse mai ieftine, bon mai mic
Nu trebuie omis faptul că această criză economică a avut impact şi asupra comportamentului de consum al românilor.
În acest context, datele arată că: 28,8% dintre respondenţi nu şi-au modificat comportamentul de consum, în timp ce 71,2% şi-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine. Aşadar 45,9% au cumpărat aceleaşi produse, dar în cantitate mai mică, 9,3% au cumpărat produse mai ieftine, dar în aceeaşi cantitate iar 16,0% au cumpărat produse mai ieftine şi în cantitate mai mică. @