La finalul mandatului de peste sase ani de la conducerea Automobile Dacia, Fran'ois Fourmont bifeaza in agenda personala obiectivele indeplinite: a dus grupul Renault in Romania la afaceri de 3 miliarde de euro anual si a implementat investitii de peste 1,5 miliarde de euro.
Fourmont spune insa ca pentru o industrie auto locala puternica nu este nevoie doar de investitiile Dacia si Ford, ci si de concursul autoritatilor, care vor trebui sa traseze liniile unei retele de transport functionale si sa reformeze sistemul de invatamant pentru a putea forma cadre instruite conform necesitatii pietei de munca.
"Pentru o industrie puternica, in opinia mea, mai este nevoie de doua elemente importante: se poate interveni in infrastructura si invatamant", a spus Fourmont.
El a explicat ca pe langa necesitatea autostrazilor, administratia trebuie sa lucreze si la atractivitatea comerciala a portului Constanta, care nu reprezinta un reper important pentru navele transportoare de containere. Din aceasta cauza livrarile de componente catre uzina ce asambleaza modelul Logan in Brazilia se realizeaza prin portul din Hamburg si nu prin cel din Constanta. "In al doilea rand, operatorii din portul Constanta, nu au tarife competitive, iar acest lucru este o problema."
Automobile Dacia utilizeaza serviciile de transport ale portului maritim pentru a livra lunar aproximativ 5.000 de automobile catre Italia, Franta sau Algeria, modelele fiind transportate pana la Constanta pe cale feroviara de catre Gefco.
De la agonie la extaz
Pentru Dacia, 2009 a inceput cu o perioada in care activitatea fabricii si locurile de munca pentru aproape 4.000 de angajati erau incerte, iar conducerea companiei a recurs la mai multe etape de oprire a productiei, pentru a se adapta la cererea pietei si a reduce stocurile.
In luna martie insa comenzile au escaladat din