Cea de-a treia zi a festivităţilor dedicate împlinirii a 100 de ani de la naşterea marelui dramaturg Eugen Ionescu a fost marcată ieri la Slatina printr-un simpozion, lansări de carte şi dramatizări ale pieselor sale.
Biblioteca Judeţeană „Ion Minulescu“ din Slatina a găzduit ieri un simpozion dedicat lui Eugen Ionescu, manifestare ce a deschis cea de-a treia zi a manifestărilor dedicate lui Eugen Ionescu. Sub titulatura „Eugen Ionescu - prima sută de ani“ a fost prezentată viaţa şi opera dramaturgului postmodern, tangenţele sale cu Slatina şi aprecierea internaţională pe care piesele sale o au în mişcarea teatrală. Printre cei prezenţi la simpozion s-au numărat filosoful Ilie Roşianu, un împătimit al teatrului absurd ionescian, graficianul Dana Călinescu, Paul Matiu, directorul Bibliotecii Judeţene, şi Daniela Popescu, reprezentantă a UNESCO în România.
Una dintre concluziile simpozionului a fost faptul că Eugen Ionescu nu ar fi putut să creeze teatrul absurdului în încorsetarea regimului comunist de care a scăpat în Franţa. „Recunoscut universal datorită activităţii literare desfăşurate în Franţa, Eugen Ionescu se înscrie într-o pleiadă glorioasă a creatorilor care au cinstit numele de român conferindu-i universalitate într-un fel imposibil de realizat în condiţiile în care ar fi rămas în graniţele ţării. Ca majoritatea geniilor, a avut conştiinţa valorii operei sale şi răbdarea de a aştepta culegerea de roade, cel puţin aşa pare privit cu ochiul unui banal spectator încă de când s-au jucat în ţară piesele lui pe vremea când director de teatru era Zaharia Stancu“, a opinat Dana Călinescu.
În cadrul aceleiaşi manifestări a fost lansată publicaţia „Remember Eugen Ionescu“, realizată de Comisia Naţională a României pentru UNESCO, şi cartea „Eugen Ionescu, opere complete“. De asemenea, Biblioteca Judeţeană a găzduit şi un vernisaj de fotografii in