Retelele de farmacii Sensiblu, Help Net si Centrofarm au inregistrat in primele noua luni ale anului cresteri de 20-40% raportat la acelasi interval din 2008, evolutie sustinuta de extinderea derulata si de eliminarea plafoanelor in toamna anului trecut.
Desi rezultatele sunt printre cele mai bune inregistrate de companii din economie in conditiile declinului economoc, vanzarile retelelor au incetinit dupa ce in primul trimestru acestea aveau un plus de 40-90%.
Rezultatele foarte bune raportate de retele de farmacii in aceasta perioada vin in contextul in care farmaciile independente se confrunta cu probleme serioase cauzate de lipsa de lichiditati, generata de cresterea termenelor de plata. Companii precum Sensiblu si Help Net au actionariat comun cu distribuitori de talie mare, astfel ca au sustinerea financiara necesara. Pe de alta parte, Centrofarm s-a extins mai puternic anul trecut, ceea ce ii permite atingerea unor ritmuri de crestere de 40%.
Centrofarm, spre exemplu a inregistrat in primele trei trimestre o cifra de afaceri de 102 mil. lei (24 mil. euro), in crestere cu 40% fata de perioada similara din 2008. In acelasi interval insa compania si-a dublat pierderile la 10,6 mil. lei (2,5 mil. euro). In primele trei luni compania a avut un avans de 54%.
"Noi am deschis 23 de farmacii anul trecut, dintre care probabil mai mult de jumatate in partea a doua a anului", a explicat Dorin Catana, directorul general al Centrofarm evolutia companiei. Centrofarm opereaza o retea de aproximativ 60 de unitati.
Cea mai mare retea locala Sensiblu, cu 220 de unitati, a avut in aceasta perioada o cifra de afaceri de 573, 7 mil. lei (135 mil. euro), in crestere cu 41%. Afacerile farmaciilor au fost sustinute de eliminarea plafoanelor de la farmacii anul trecut, ceea ce a marit consumul cu 30%, potrivit datelor Casei Nationale de Asigurari de Sanata