Brienzersee are pescajul de 9,60 metri şi poate transporta orice tip de marfă, în special produse petroliere şi chimice.
Navaliştii orşoveni nu au avut timp să se gândească la criza economică ce s-a abătut asupra ţării de la începutul acestui an. În cele 11 luni trecute, la Şantierul Naval din Orşova au fost lansate la apă nu mai puţin de 15 nave, toate comandate de armatori străini din Olanda, Germani, Belgia, Austria şi chiar Grecia. În cursul după amiezii de ieri, din şantierul orşovean a plecat spre Olanda nava tanc Brienzersee, un vas ce poate transporta orice tip de marfă, în special produse petroliere şi chimice. Nava are 93,80 metri în lungime, este lată de 10,50 metri, iar pescajul are 9,60 metri, valoarea de livrare a navei fiind de peste două milioane euro. Directorul general al Şantierului Naval Orşova, Constantin Bădoiu, spune că recesiunea economică nu a ajuns la porţile acestei unităţi, cei 710 angajaţi neavând motive să-şi facă probleme cu privire la locurile de muncă.
Cele mai multe vase au plecat spre Olanda
„Am executat şi lansat la apă cele 15 nave pentru partenerii vest-europeni, iar până la sfârşitul anului vom mai lansa alte două nave. Cele mai multe vase, 12 la număr, au plecat spre Olanda. În ceea ce priveşte anul viitor, avem deja semnate contracte cu care să acoperim întreaga perioadă“, a declarat Constantin Bădoiu. Şantierul Naval din Orşova poate executa cam toată gama de nave ce se cer pe piaţă. După cum susţine Bădoiu, toate procesele care vizează regulile navale de construcţie sunt supravegheate de inspecţii ale societăţilor de clasificare, respectiv Registrul Naval Român, Germanischer Lloyd şi Lloyd Register.