In anii '90, cand vedeai pe strada un Mercedes, stiai exact cine este proprietarul. In ultimii ani brandul german a devenit o marca de volum, cu aproape 8.000 de unitati vandute si un rulaj de 400 de milioane de euro. Oamenii din industria auto care au lucrat de-a lungul timpului cu Ion Tiriac, cel care a adus brandul Mercedes in Romania, spun ca decizia omul de afaceri de a iesi din importurile marcii germane este fireasca, mai ales ca businessul principal din auto este acum distributia, si nu importul, cum se intampla in anii '90.
Omul de afaceri Ion Tiriac, care controleaza grupul Tiriac Holdings, s-a retras din afacerea de import a Mercedes-Benz Romania, prin vanzarea participatiei de 49% detinuta in cadrul companiei catre grupul german Daimler AG, potrivit reprezentantilor celor doua companii.
Cu toate acestea, omul de afaceri pastreaza o parte din distributia marcii germane, in conditiile in care Tiriac detine sapte dealeri Mercedes-Benz dintr-un total de 31 de centre si serviceuri. Cumulat, cele sapte centre Mercedes-Benz din cadrul TiriacAuto au generat anul trecut afaceri de peste 220 de milioane de euro, potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante, dar in contextul in care fiecare centru comercializeaza cel putin inca un alt brand auto.
"In prezent businessul principal il reprezinta distributia si nu importul unei marci auto. La nivelul anilor '90 businessul principal era reprezentat de importul unei marci, deoarece toate automobilele de pe piata locala erau comercializate de catre importator", a explicat Radu Merica, fost director al Tiriac Holdings, care in prezent detine functia de presedinte al Camerei de Comert Romano-Germane.
In plus, Merica apreciaza ca exitul lui Ion Tiriac din importurile Mercedes-Benz reprezinta o decizie fireasca. "In 2007 a cedat 51% din companie prin infiintarea DaimlerChrysler Romania si