Cei 42 de kilometri de autostradă dintre Turda şi Gilău, care vor fi inauguraţi cel mai probabil de Ziua Naţională, nu vor ajuta aproape deloc traficul rutier pe distanţe medii şi lungi. În schimb, această secţiune va juca mai degrabă rolul de centură ocolitoare pentru municipiul Cluj-Napoca. Potrivit ministrului interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, secţiunea de autostradă care va fi inaugurată pe 1 decembrie va avea un efect mai mult local. „Practic, ace
Cei 42 de kilometri de autostradă dintre Turda şi Gilău, care vor fi inauguraţi cel mai probabil de Ziua Naţională, nu vor ajuta aproape deloc traficul rutier pe distanţe medii şi lungi. În schimb, această secţiune va juca mai degrabă rolul de centură ocolitoare pentru municipiul Cluj-Napoca.
Potrivit ministrului interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, secţiunea de autostradă care va fi inaugurată pe 1 decembrie va avea un efect mai mult local. „Practic, această porţiune de autostradă are un rol de centură ocolitoare nu numai pentru Cluj-Napoca, ci pentru întreaga zonă. Aceasta va fi completată şi cu centura de vest a municipiului, care este în lucru”, a declarat, pentru capital.ro, ministrul Berceanu.
Drum mai scurt cu 75 de kilometri
Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) este de părere că aceşti 42 de kilometri de autostradă sunt importanţi numai pentru transporturile locale, cu un gabarit de până la 12 tone.
„Cei 40 de kilometri de autostradă nu contează prea mult pentru transportul pe distanţe medii şi lungi, ci doar pentru transporturile locale, de până la 12 tone. Pentru cei care au de transportat ceva din Constanţa până în Oradea, sau Ungaria, aceşti 40 de kilometri nu înseamnă aproape nimic”, a explicat, pentru capital.ro, preşedintele FORT, Augustin Hagiu. El a precizat că pentru traseele lungi, secţiunea Turda - Gilău scurtează cu circa 75 de kilomet