Prevederile noii legi a audiovizualului, aflată în promulgare, pot reprezenta un balon de oxigen pentru o industrie serios afectată de criză. Analiştii atrag însă atenţia asupra riscurilor ce pot decurge din aplicarea defectuoasă a acestora. După ce România a devenit, în decembrie 2008, teoretic prima ţară europeană care a adoptat directiva UE a serviciilor audiovizuale, abia la sfârşitul lunii octombrie 2009, legea audiovizualului a fost completată şi, practic. Senatul a apr
Prevederile noii legi a audiovizualului, aflată în promulgare, pot reprezenta un balon de oxigen pentru o industrie serios afectată de criză. Analiştii atrag însă atenţia asupra riscurilor ce pot decurge din aplicarea defectuoasă a acestora.
După ce România a devenit, în decembrie 2008, teoretic prima ţară europeană care a adoptat directiva UE a serviciilor audiovizuale, abia la sfârşitul lunii octombrie 2009, legea audiovizualului a fost completată şi, practic. Senatul a aprobat o ordonanţă de urgenţă, emisă în luna mai, promulgată în 10 noiembrie de preşedinte, care completează legea audiovizualului şi vine să schimbe piaţa de profil. Foarte la timp, având în vedere modificările în ceea ce priveşte publicitatea din media audiovizuală, în scădere cu circa 30% faţă de anul trecut, potrivit estimărilor analiştilor.
„Pare să fie un sprijin pentru televiziuni şi posturi de radio, având în vedere scăderea masivă a încasărilor din reclame”, crede Bogdan Enoiu, şeful agenţiei McCannErikson. Practic, esenţa noii legi a audiovizualului constă în introducerea de reglementări mai flexibile în privinţa publicităţii pentru televiziuni şi asigurarea cadrului legal în ceea ce priveşte trecerea la televiziunea digitală până în ianuarie 2012, deşi există posibilitatea acordării unei derogări din partea UE, până în 2015.
Cine va câştiga de pe urma acestei legi? „Principalii beneficia