Asociaţiile de proprietari din Craiova cer furnizorilor să-şi reglementeze situaţia juridică cu beneficiarii. Acestea le propun să încheie contracte direct cu proprietarii ca şi în cazul altor furnizori de servicii, telefonie, cablu.
Unele asociaţii de proprietari şi locatari din Craiova vor să modifice contractul-cadru încheiat între ele şi furnizori. Acestea au cerut furnizorilor de energie termică, apă, gaz, energie electrică şi servicii de salubritate să perfecteze contracte direct cu beneficiarii, adică proprietarii. Reprezentanţii asociaţiilor au solicitat contracte de prestări servicii, prin care cei dintâi să se oblige la nişte servicii intermediare între distribuitor şi locatar. Răspunsul a fost categoric nu. Regia Autonomă de Termoficare, Compania de Apă „Oltenia“, Serviciul Public de Salubritate, CEZ şi Distrigaz Sud (GDF SUEZ) nu au de gând să perfecteze contracte directe cu proprietarii, deşi în ţară există oraşe în care furnizorii au încheiat contracte directe cu beneficiarii, de exemplu în Focşani şi Bacău, eliminând din formulă terţii, adică asociaţiile.
„Noi am solicitat, în urmă cu câteva luni, tuturor distribuitorilor de servicii să se încheie contracte individuale direct cu beneficiarii. Aşa cum este cazul telefoniei, de exemplu. De ce să vină o factură totală pe întreaga asociaţie, nici măcar pe un bloc, iar asociaţia să împartă tot consumul, să factureze, să strângă banii şi să-i livreze furnizorilor. Tocmai această situaţie a generat şi naşterea unor debite imense. În cazul altor servicii, mai beneficiezi de acestea dacă eşti dator? Nu. Pentru că abonatul în cauză dacă ştie că nu-şi onorează plata facturilor, există posibilitatea să i se întrerupă furnizarea acestor servicii. Şi numai distribuitorul poate să facă acest lucru, asociaţia nu. În acest fel, locatarul nu ar mai fi înglodat în datorii, care în mare parte curg din pena