Într-un noiembrie electoral, evenimentele culturale din România s-au derulat conform agendei şi aşteptărilor noastre, adică sinusoidal şi, în acelaşi timp, în media posibilităţilor derivate din situaţia economică pe care o traversăm. Dintre vernisajele sfîrşitului de toamnă, reţinem Expoziţia civilizaţiei, eveniment organizat – pe 18 noiembrie, la Casa Vernescu – de către Fundaţia „Dr. Nour“ pentru Artă şi Patrimoniu, şi October, Remember, December, expoziţie deschisă de Anaid Gallery pe 19 noiembrie. Sub titlul Expoziţia civilizaţiei au fost reunite, pe de o parte, lucrări semnate de Eugen Raportoru, Cornelia Dedu Victoria, Eusebiu Josan şi Georgiana Manea, beneficiari ai unei tabere de pictură – „Creaţii plastice la Balcic“ (şase zile) – organizate de amintita fundaţie, iar pe de altă parte, artefacte din colecţia „Dr. Nour“, precum şi o serie de gravuri ale acestuia, inspirate tematic din creaţia lui Eminescu, cel puţin prin titlurile sub care au fost prezentate. Cu aceeaşi ocazie, a fost lansat conceptul „Romanian Mona Lisa“, care îşi propune să readucă în atenţia publicului opera Magdalenei Rădulescu, pictoriţă stabilită în Franţa în perioada interbelică. Un tulburător portret al artistei, realizat în 1946, a fost pus (pe simezele Casei Vernescu) în relaţie vizuală cu o serie de reproduceri mecanice ale acestuia, de diverse dimensiuni şi nuanţe, realizate ca layout-uri. Dr. Kassem Nour ne-a spus, în discuţia purtată cu dumnealui, că, dinpunctul său de vedere, ignoranţa este cel mai mare duşman al artei. Referitor la conceptul amintit, colecţionarul a imaginat un dialog între portret, pictoriţă şi domnia sa, din care rezultă creşterea prestigiului şi a cotei de care se va bucura pînza. Dialogul se regăseşte într-un flaier al expoziţiei.Semnatarul acestor rînduri a luat cunoştinţă de colecţia şi de personajul Dr. Nour printr-un articol al lui Donald G. McN