Ca urmare a crizei, piaţa locală de publicitate a suferit în 2009 un puternic recul faţă de anul trecut. Estimările indică o scădere de 35%-40%, cel mai afectat sector fiind presa scrisă. Monitorizarea Alfacont pentru primele zece luni din 2009 indică un nivel brut al investiţiilor în publicitate de circa 3.951 de milioane de euro, cu circa 269,5 milioane de euro mai puţin faţă de aceeaşi perioadă din 2008. Sumele nete, rezultând după scăderea discounturilor şi a tra
Ca urmare a crizei, piaţa locală de publicitate a suferit în 2009 un puternic recul faţă de anul trecut. Estimările indică o scădere de 35%-40%, cel mai afectat sector fiind presa scrisă.
Monitorizarea Alfacont pentru primele zece luni din 2009 indică un nivel brut al investiţiilor în publicitate de circa 3.951 de milioane de euro, cu circa 269,5 milioane de euro mai puţin faţă de aceeaşi perioadă din 2008. Sumele nete, rezultând după scăderea discounturilor şi a tranzacţiilor barter, sunt mult mai mici. „În 2009, cele mai afectate segmente au fost printul, cu o scădere de 45%-50%, şi OOH (out-of-home advertising), cu peste 35%“, estimează Bogdan Prăjişteanu, director general Mediaedge:cia România. Nici prognoza lui Iulian Pădurariu, managing partner la Trout&Partners România, nu este mai optimistă. „Datele estimate până în luna octombrie indicau o scădere de circa 40%. Însă dacă noiembrie şi decembrie erau de obicei lunile cele mai încărcate, faptul nu cred că se va repeta în 2009. Astfel, este posibil ca, pe final de an, scăderea să fie spre 45%“, spune el. În opinia sa, outdoorul, ca opţiune complementară a unui plan de media clasic, şi revistele glossy, ca vehicul preferat de brandurile high-end, au avut scăderea cea mai spectaculoasă. „De unde până în vara lui 2008 trebuia să rezervi poate şi cu şase luni înainte o locaţie bună de outdoor, acum mai mult de jumătate din locaţii sunt