O familie din judeţul Giurgiu a investit 800.000 de euro într-o brutărie pe care a denumit-o, într-un mod original, „bunătărie“. În 2010 speră să aibă o cifră de afaceri de aproximativ un milion de euro. Augustin Mănescu, brutarul din Adunaţii Copăceni, face în fiecare an sute de mii de euro din vânzarea de pâine, colaci, cozonaci şi prescuri bisericeşti.
Ce poţi face cu 800.000 de euro într-o comună din judeţul Giurgiu? Investeşti în agricultură? Da, dar în Adunaţii Copăceni, majoritatea sătenilor au terenuri agricole. Deschizi un magazin sătesc? Este bun şi ăsta, dar concurenţa este mare: zece magazine, la vreo şapte mii de suflete. Ce-ţi rămâne de făcut? O brutărie! Bună idee. De ce? Pentru că în Adunaţii Copăceni toţi cultivă legume sau cereale, magazine sunt suficiente, însă comuna nu are decât o singură brutărie.
Brutăria, profitabilă la ţară
În mediul rural, o fabrică de pâine îţi oferă mai multe avantaje. Dacă vinzi pâine caldă, toată suflarea din comună te ştie şi cumpără de la tine. Magazinele din localitate vor prefersa să se aprovizioneze de la tine, pentru a atrage mai mulţi clienţi, iar profitul tău va creşte.
Exact asta a gândit şi Augustin Mănescu care, alături de fiul său, a hotărât că o investiţie într-o brutărie nu reprezintă un risc major, chiar dacă suma nu este deloc de neglijat. Şi cum „brutărie" îi suna cam banal lui Augustin şi fiului său George, au găsit de cuviinţă că denumirea de „bunătărie" este prefectă pentru afacerea lor.
George Mănescu, directorul de marketing al firmei, spune că investiţia totală în „Bunătărie", adică cei 780.000 de euro, atât pentru unitatea de producţie, dar şi pentru cea de desfacere şi covrigărie, se va amortiza în cel mult şapte ani. Fondurile necesare investiţiei au provenit în proporţie de 60% din resurse proprii şi 40% din fonduri europene.
Ini