2010 nu va aduce schimbari importante pe piata fata de acest an, singura diferenta va fi lipsa imprevizibilului, prognozeaza Mihai Georgescu, directorul general al Wrigley Romania, companie cu afaceri de 68 mil. euro in 2008.
Georgescu apreciaza ca vanzarile Wrigley la nivel local ar putea inregistra in cel mai rau caz un declin de 5% in acest an fata de 2008. "Antidotul" impotriva scaderilor, intr-o perioada cu declin al puterii de cumparare, ar putea fi cresterea numarului de produse noi aduse in portofoliul local al Wrigley.
"Nu am renuntat la lansarile de produse care erau planificate pentru 2009, astfel incat vom incheia anul cu un numar mai mare de lansari, comparativ cu 2008. Pentru prima data in ultimii 9 ani am adus in portofoliul local un brand nou de guma de mestecat, Five, avand ca obiectiv principal impulsio narea consumului", afirma Georgescu. El nu a dorit sa dea detalii despre bugetul de promovare din 2009.
Compania, care domina piata locala a pro duselor zaharoase (dulciuri fara ciocolata si biscuiti), cu o cota de 82%, si realizeaza 96% din vanzarile totale de guma de mestecat din Romania (potrivit datelor Nielsen citate de Georgescu), spune ca majorarea cotei de piata este in acest moment "un obiectiv secundar".
Practic, competitia se resimte doar pe segmentul bomboanelor, unde Wrigley se lupta cu jucatori puternici precum Cadbury, Perfetti Van Melle sau Ferrero pe o piata care in acest an s-a contractat cu circa 10%.
Bomboanele scad mai mult decat guma de mestecat
"Spre deosebire de segmentul gumei de mestecat, unde putem vorbi de o stagnare a consumului in 2009, bomboanele au avut o dinamica mai putin favorabila in acest an fata de 2008, fiind inregistrat un declin la nivelul consumului de aproape 10% in volum", precizeaza directorul Wrigley.
Bomboanele (excluzand pralinele din ciocolata) au fo