Două noi jocuri video au înregistrat vânzări-record după primele zile de comercializare. Peste 10 milioane de copii vândute pentru noua serie de aventuri Call of Duty şi Assasins's Creed II, jocuri disponibile şi pe piaţa din România. Când criza economică începuse să se manifeste pe piaţa americană, industria locală a jocurilor video spera să aibă vânzări excelente în perioada următoare. Se spera că familiile vor tăia din bugete de excursii, concedii etc., timpul petrecut în interiorul locuinţei putând fi direcţionat (şi) către jocuri video. Începutul lui 2009 părea să confirma estimările, dar pe măsură ce criza se adâncea şi se extindea, toate calculele erau date peste cap.
La nivel mondial, criza a început să apese şi peste acest business de pe la sfârşitul lui martie, acutizându-se în perioada verii. În iunie, de exemplu, vânzările scăzuseră cu un ritm-record de aproape 30%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008. De asemenea, vânzările de console Xbox 360 (Microsoft) şi Wii (Nintendo) se reduseseră în acea perioadă cu 38%, în raport cu iunie 2008. Salvarea era legată de lansarea unor titluri deja anunţate, o dată cu sosirea toamnei.
S-au lansat jocuri aşteptate precum FIFA10, Need for Speed Shift. Dar abia noiembrie a "explodat". A fost mai întâi "Call of Duty: Modern Warfare 2". Activision Blizzard a anunţat vânzări de 550 de milioane de dolari pentru joc după primele cinci zile de comercializare. Nu s-au oferit informaţii despre numărul de unităţi vândute, dar se estimează peste 8,5 milioane de copii. Apoi Ubisoft a lansat Assassin's Creed II şi a înregistrat 1,6 milioane de unităţi vândute după prima săptămână.
DISTRIBUŢIA DIGITALĂ
Pe lângă "tradiţionalele" vânzări la raft sau comenzi online, mai există cel puţin o soluţie: distribuţia digitală. Comandă online, plată şi descărcarea jocului. Evident, un element-cheie