Deşi greu de imaginat, două mijloace de transport din parcul SC Transurb au depăşit un milion de kilometri parcurşi iar alt opt vor atinge acest prag în maxim o lună. În spatele sutelor de mii de kilometri parcurşi de autobuzele societăţii publice de transport local stă o adevărată istorie, cum ar fi transportul jandarmilor în Valea Jiului pentru stoparea minerilor care veneau spre capitală.
Lipsa de bani necesari pentru cumpărarea de noi autobuze a forţat conducerea societăţii de transport public din Galaţi să folosească mijloacele de transport aproximativ 15 ani, ceea ce înseamnă o durată dublă faţă de cea prevăzută în fişa tehnică pentru casare.
„Sunt nouă autobuze, care au depăşit fiecare 800.000 de kilometri parcurşi, dar criteriul care se ia în considerare este durata de funcţionare a acestora. Ele trebuiau scoase de pe trasee după opt ani, dar au fost menţinute în trafic între 10 ani şi trei luni şi 14 ani şi 11 luni", ne-a declarat şefa serviciului tehnic din cadrul SC Transurb, Mihaela Potop.
Recordmenele în materie sunt două Rocaruri, unul dintre ele fiind folosit pentru a transporta gălăţeni şi în prezent.
Autobuzul cu numărul GL-02-BZF are la bord 1.071.185 de kilometri şi se afla ieri pe traseu.
Fratele său „geamăn", GL-02-BZE, a fost casat recent după ce a parcurs 1.038.124 de kilometri. Practic, mijloacele de transport sunt folosite până când se dezmembrează la propriu şi chiar şi aşa, există o procedură, ce implică scoaterea lor la vânzare prin licitaţie şi abia apoi se poate trece la casare.
„Am plâns când mi-au luat autobuzul"
Fiecare din autobuzele care a atins pragul aproape de necrezut de un milion de kilometri parcurşi are în spate o poveste.
Cea mai interesantă este cea a Rocarului cu numărul GL-02-BZE, care a fost folosit de autorităţi pentru a transporta plutoanele de jandarmi gălăţe