Schiul a devenit in ultimii ani un stil de viata si sute de mii de romani au luat cu asalt partiile din Austria, Elvetia, Italia sau Franta in cautarea zapezii perfecte. Premium arata cum reusesc marile puteri ale schiului sa ii determine pe turisti sa calatoreasca mii de kilometri pentru o portie de endorfina la mare inaltime.
Schiul inseamna la nivel mondial o industrie de zeci de miliarde de euro, in care turistii romani incep sa aiba un cuvant de spus. Este adevarat, inca soptit, dar nivelul de decibeli este in crestere. Asaltul schiorilor din Romania a inceput in Austria in urma cu cinci ani. Atunci aproape 36.000 de turisti isi petreceau iarna in tara unde s-a inventat schiul alpin. Intre timp, numarul de turisti a crescut de cinci ori, iar piata romaneasca a inceput sa conteze serios in calculul austriecilor. In sezonul de iarna trecut, romanii au format o piata de aproape 80 de milioane de euro, care sfideaza criza.
Radu Ionescu, managing director Kinecto, calatoreste in fiecare an in strainatate la schi. Ionescu, pasionat de munte inca din copilarie, isi aminteste ca "a debutat" pe partiile din afara acum cinci ani in zona Stubai din Austria.
"Incerc de fiecare data sa merg in locuri sau chiar tari in care nu am fost - si asa avem putin timp pentru calatorii si atat de multe de vazut incat nu are sens sa mergi de doua ori in acelasi loc, indiferent de experienta traita acolo", povesteste Ionescu.
Intre timp, managerul a schiat in Austria la Stubai, Sölden, St Anton, in Germania la Garmisch Partenkirken, in Elvetia la Zermatt, Italia la Cervinia, in Franta la Deux Alpes si in Turcia la Saklikent, pe malul marii, la 25 km de Antalya.
"Am vazut prea putin din fiecare tara pentru a ma erija in cunoscator, dar pot spune despre locurile vazute ca Austria e o industrie de turism, Germania m-a surprins prin rafinament si clasa (t