Poate fi vizualizata rana unei tinereti otravite de pârjolul bolsevic? Trebuie sa poti mângâia in asa fel pânza picturii cu lacrima-sânge. Trebuie s-o poti picura apoi din gestul pensulei leganat de amintire trista si scuturat de revolta surda. Astfel incremenesti in fata ciclului pictural "Ciudanova", in pomenire, ca la o icoana topita de durere.
Un senior verde al picturii românesti isi propune o experienta de rememorare tragica. Corneliu Vasilescu a expus in spatiul generos al galeriei Galateca, itinerate apoi la galeria Dana din Iasi, pânze de format mare cu "griffa", mai precis spus, cu gestul pictural profund antrenat, ce i-a devenit marca stilistica. La acest "sommelier" al tonului pretios si vital din pictura noastra actuala, surdinizarea cromatica de mare calitate tonala a inspirat cheia de portativ pentru expozitia de acum doi ani, "Nirvana". Corneliu Vasilescu se pregateste de atunci sa infrunte memoria anului 1954, cu experienta concentrationala a minelor de uraniu.
Student intârziat la Institutul de Arte Plastice bucurestean, bârladeanul Corneliu Vasilescu era deja membru al Uniunii Artistilor Plastici, in 1968, când sustinea admiterea. Artist al rafinarii cromatice abstract-gestualiste, pictorul a avut si antologice initiative experimentaliste, plasând un ambient artistic in hala uzinelor de rulmenti, in 1973. In memoria multor artisti tineri, trecuti prin clasele liceului Tonitza, dascalul Corneliu Vasilescu ramâne un iute vrajitor al vorbei cu tâlc, dar si al observatiei taioase. Artist locvace, purtator de opinii transante in politicile culturale ale breslei, Corneliu Vasilescu si-a impus stachete tot mai inalte pe o cale stilistica personala care a devenit, fara voia lui, reper al directiei de abstractie lirica din pictura româneasca. Pornite instinctual-reactiv, pânzele maestrului regasesc, in final, o logica de o eleganta cu totul p