Trei dintre cei mai mari turoperatori internaţionali vor vinde, în 2010, aproximativ 9.000 de pachete turistice pentru litoralul Mării Negre. Reincluderea României în cataloagele lor înseamnă o afacere totală de 5,8 milioane de euro, conform unor estimări. Nu mai este o noutate: sezonul din acest an a fost foarte greu pentru investitorii din turismul de pe litoral. În mare parte, pagubele înregistrate de aceştia au fost generate şi de scăderea, la nivel naţional,
Trei dintre cei mai mari turoperatori internaţionali vor vinde, în 2010, aproximativ 9.000 de pachete turistice pentru litoralul Mării Negre. Reincluderea României în cataloagele lor înseamnă o afacere totală de 5,8 milioane de euro, conform unor estimări.
Nu mai este o noutate: sezonul din acest an a fost foarte greu pentru investitorii din turismul de pe litoral. În mare parte, pagubele înregistrate de aceştia au fost generate şi de scăderea, la nivel naţional, cu peste 15% a incoming-ului (sosirile de turişti internaţionali) faţă de primele nouă luni ale lui 2008.
În ciuda previziunilor care indică prelungirea crizei în România, mai-marii din turism asigură investitorii de pe litoral că soarele va străluci din nou pe plaja lor. La vară, România ar putea primi cu 20%-30% mai mulţi turişti străini, rezervările acestora fiind deja făcute.
Pe ce se bazează aceste calcule optimiste? În 2010, va reveni cu operaţiuni de amploare pe piaţa românească cel mai mare operator de turism din Europa, TUI, după ce în 2006 a decis să se retragă din România. „Problemele lor au ţinut, acum 3 ani, strict de calitatea produsului, de ceea ce oferea litoralul“, spune Lucia Morariu, director general al Eximtur. Revenirea TUI pe litoral poate fi considerată şi un atu de imagine. „Este mai uşor să convingi TUI să vină pentru prima oară într-o ţară decât să revină la o destinaţie la care, dintr-un mot