Eli Davidai, unul dintre cei mai misteriosi oameni de afaceri din Romania, sustine ca desi controleaza 30 de companii cu zeci de mii de angajati si afaceri de sute de milioane de euro atat in Europa cat si Asia, nu a infiintat inca o companie din care sa nu faca un exit la un moment dat.
"Nu exista o asftel de companie, pe care sa o detin si din care sa nu fac un exit. Compania nu este o casatorie religioasa catolica. Inainte sa vand insa, verific cine este cumparatorul, daca ofera un pret corect si daca va fi corect fata de angajati si consumatori", a declarat Eli Davidai pentru Ziarul Financiar.
Dupa cinci ani in care nu a mai iesit in fata presei, Eli Davidai, cel care a adus brandul Pepsi in Romania, a vorbit pentru prima data ieri de cele mai mari temeri ale sale, provocate de posibila cadere a Citigroup (institutie salvata insa de statul american cu un ajutor de 25 mld. dolari), de strategiile si viziunea sa in business, dar si de faptul ca venirea sa in Romania se leaga de numele lui Misu Negritoiu, actualul director general al ING Bank Romania.
Davidai este cunoscut in special in urma exit-ului din afacerea Pepsi, brand pe care l-a adus in Romania imediat dupa 1990 si care i-a adus 150 de milioane de euro in momentul vanzarii catre gigantul Pepsi Americas.
De altfel, cea mai recenta conferinta de presa la care omul de afaceri a participat, in 2004, se leaga de Pepsi si de un parteneriat de sponsorizare a echipei de fotbal Dinamo Bucuresti.
"Nici macar atunci cand am vandut Quadrant Amroq Beverages (n.red.-imbuteliatorul Pepsi) nu am cautat un cumparator. Cei de la Pepsi au venit si ne-au facut o oferta foarte buna", isi aminteste Davidai.
Afacerile se fac cu ratiune si nu cu emotii
Omul de afaceri sustine ca principala greseala a antreprenorilor in ziua de astazi este faptul ca se implica mult prea mult emo