Reteaua de farmacii Sensiblu, liderul din retailul farmaceutic din Romania, inregistreaza vanzari de pana la 50% pentru produsele nonfarma din portofoliu in unitatile situate in galeriile centrelor comerciale, in conditiile in care ponderea medie a acestui tip de produse la nivelul retelei este de 20%.
"Spre exemplu, in farmacia din Feeria (centru comercial n.red.), jumatate din produse sunt nonfarma", a spus Andreea Ionescu, director retail marketing al A&D Pharma.
In categoria produselor nonfarma sunt incluse in principal cosmeticele, dermatocosmeticele (produse la granita dintre tratamente dermatologice si produse de ingrijire), hrana pentru copii, ceaiuri, dar si produse precum mastile sau manusile chirurgicale.
La nivelul sediilor stradale, aceste produse au 15%20% din vanzarile unei unitati.
Sensiblu a inregistrat in primele noua luni ale acestui an o cifra de afaceri de 573,7 mil. lei (135,7 mil. euro), in crestere cu 41% fata de perioada similara a anului trecut.
Daca la aceasta suma se aplica un procent mediu de 20%, rezulta ca reteaua a avut vanzari de 27 mil. euro pe produse nonfarma.
Sensiblu opereaza o retea de 220 de unitati in prezent, astfel ca o unitate a vandut produse nonfarma de circa 123.000 de euro in primele trei trimestre ale acestui an.
Sensiblu are in portofoliu si marci proprii cum sunt Oxyance (cosmetice), Herbosophy (cosmetice) si Dermalin (gama de detergent antialergic), pe care le produc in parteneriat cu companii din Europa si de pe piata locala.
In ceea ce priveste farmaciile cu cele mai mari vanzari in top se afla unitatile din Unirea si din Feeria in Capitala, iar in tara o unitate din Buzau.
Sensiblu, care este parte a grupului A&D Pharma, cel mai mare jucator local din industria de medicamente, a mers pe noua variante de buget anul acesta care luau in considerare factori precum rei