Daca in urma cu trei ani oamenii cumparau electrocasnice sau mobilier pe credit, in momentul de fata si retailerii de fashion incearca sa impulsioneze consumul, apeland la vanzarea in rate a produselor, chiar daca bugetele pentru cumparaturi sunt mult mai mici decat cele pentru utilarea unei case.
In magazinele turcilor de la Waikiki si XSide din centrul comercial AFI Palace Cotroceni situat in vestul Capitalei, articolele de imbracaminte si accesoriile au afisat pe eticheta si pretul in rate. Cu acelasi mesaj "vindem incaltaminte in rate" este intampinat si clientul care intra in magazinele Pepper, iar Il Passo, care comercializeaza, de asemenea, incaltaminte, a ajuns sa discute cu Garanti Bank si Credit Europe Bank pentru a putea oferi consumatorilor posibilitatea achitarii produselor in sase transe lunare.
Acest sistem de plata este realizat in colaborare cu bancile care ofera carduri speciale cum ar fi Card Avantaj, la Credit Europe Bank, sau Bonus Card la Garanti Bank.
Au invatat de la turci
"Sistemul este foarte uzitat in Turcia, iar daca pana acum in Romania se aplica la electrocasnice, acum il folosim si noi la pantofi. In Bucuresti, oamenii sunt mult mai deschisi decat in provincie, dar asta poate pentru ca multi nu stiu cum functioneaza, nu stiu ca orice comision este suportat de retailer, nu de client", explica Petru Chiriac, unul dintre actionarii Il Passo, companie care detine noua magazine sub acelasi brand si care a rulat in 2008 circa 3,9 mil. euro, potrivit Ministerului de Finante.
Majoritatea celor care apeleaza la acest sistem de plata sunt femeile cu varste cuprinse intre 20 de ani si 40 de ani, multe dintre acestea solicitand un card special pentru astfel de cumparaturi.
"Este o forma de atragere a clientilor, pentru ca omul poate cheltui de sarbatori 1.500 de lei in plus fata de bugetul propus si ii poa