Companiile de leasing au dificultăţi în a vinde bunurile recuperate de la clienţii datornici, apelând mai ales la pieţele second hand din străinătate pentru a se putea dispensa de acestea. Pierderile pot ajunge până la 30% faţă de cât ar fi recuperat în urma contractului de leasing, au declarat reprezentanţii firmelor de leasing prezente în România.
Circa 80% din bunurile recuperate de Raiffeisen Leasing sunt vândute în străinătate. Societatea a recuperat anul acesta circa 480 de bunuri de la clienţii care au întârziat plata ratelor. "Am comercializat maşini la pachet, câte 50-60 odată, în ţări precum Albania, Franţa, Germania şi Ungaria. Problema e că noi trebuie să suportăm la vânzare o pierdere de circa 20%-30% faţă de cât am fi recuperat de la client din valoarea contractului", a declarat Mihaela Mateescu, director general al Raiffeisen Leasing, care administrează 11.000 de contracte de leasing.
Cele mai multe pierderi provin din discounturile pe care trebuie să le facă pentru a vinde maşinile recuperate de la clienţi precum şi de la provizioanele care trebuie constituite pentru contractele de leasing neperformante.
MKB Romexterra Leasing, care are în derulare 2.500 de contracte, vinde lunar câte 25 de maşini recuperate, în mare parte tot pe piaţa second hand din străinătate, în ţări ca Olanda, Albania, Germania sau state din Orientul Mijlociu.
Compania a vândut în octombrie în Olanda 60 de camioane cu remorci ataşate, recuperate de la clienţi, în valoare de 2,5 milioane de euro. Alte 300 de vehicule recuperate se află în stoc, în valoare totală de 7 milioane de euro, compania estimând că va comercializa circa 50 de unităţi până la sfârşitul anului.
Alte dificultăţi în ceea ce priveşte procesul de recuperare a bunurilor pornesc şi din partea clienţilor care, deşi au întârziat cu plata ratelor şi li s-