"Garibaldi se opreşte din nesfîrşitul rond de pază pentru a atrage o femelă cu graţiosul dans de curtare. Peştişorii mărunţi care ies din ouăle ei vor înfrunta multe pericole, printre ele numărîndu-se tentaculele înţepătoare ale anemonei tubulare, şi înţepătura paralizantă a meduzei pelagice care pluteşte acum înaintea noastră, o masă violetă cu o învolburare de văluri transparente.
Mergem mai adînc în această lume magică, printre culorile sclipitoare ale coralilor unduioşi, şi încă şi mai adînc. Un crab se tîrăşte pe fund, cotrobăind după mîncare. (…) Doi masculi de capete franjurate, implicaţi într-o luptă, sînt atît de aproape încît îi poţi atinge."
Nu e vorba de o relatare pasionată (şi, ce-i drept, cam descriptivă…) a unui film de acţiune, ci de ceea ce se întîmplă (şi e surprins în prezentarea de pe site-ul cinema-ului) în documentarul Lumea din adîncuri (Into the deep, 1994, regia Howard Hall, scenariul Barbara Kerr, vocea în limba română " Adriana Trandafir), prezentat la Cinema City din AFI Palace Cotroceni, în prima sală IMAX de la noi, inaugurată pe 20 noiembrie. Tehnologia IMAX 3D, de care beneficiază noul mall, se bazează " pe scurt " pe următoarele: "o peliculă de film specială de 70 mm, un sistem de proiecţie cu lentile duble şi sistemele audio digitale de tip tridimensional; un proiector care permite rularea simultană a două benzi de film la o viteză de 24 de cadre pe secundă; lentilele proiectorului sînt aliniate cu precizie şi generează pe ecranul gigant imagini suprapuse pentru ochiul drept şi pentru ochiul stîng (…). Filtrele polarizate aplicate lentilelor proiectorului sînt realizate astfel încît să se potrivească cu cele din ochelarii speciali ai spectatorilor" (www.go4it.ro).
Traducînd mai pe înţelesul neaveniţilor: te aşezi în sală, la noul mall somptuos din Cotroceni, şi vezi nişte peştişori purpurii venind fuga-fuga