De la lansarea serviciilor de internet mobil in aprilie, un numar “deloc neglijabil” dintre noii clienti ai Romtelecom pe serviciile de telefonie fixa si televiziune prin satelit au ales si serviciile de internet mobil, in special din cauza penetrarii de 14% a internetului fix in mediul rural potrivit lui Ovidiu Ghiman, directorul executiv de strategie si dezvoltarea afacerii al companiei.
Operatorul a lansat in primavara serviciile de internet mobil prin tehnologia CDMA pentru a atrage noi clienti in special din zonele in care nu exista infrastructura pentru telefonia fixa si implicit internetul fix.
“Unul dintre modalitatile prin care operatorii pot micsora diferenta dintre rural si urban este tehnologia CDMA, o alternativa reala pentru acoperirea acestor zone. Un numar semnificativ dintre clientii care au optat pentru serviciile de telefonie fixa sau TV in aceasta perioada (n red din aprilie pana in prezent) au ales si serviciile broadband. Numarul lor nu este deloc neglijabil. In rural este in zonele in care nu exista acces la alta tehnologie, iar in zona urbana clientii au vazut in aceasta o alternativa viabila la tehnologiile 3G”, a declarat Ovidiu Ghiman in cadrul conferintei “Mediafax Talks about Telecom Industry”, organizate de Mediafax.
De la sfarsitul lui martie pana la 30 septembrie, numarul de clienti ai Romtelecom pe televiziune digitala prin satelit a crescut de la 750.000 de persoane la 831.000, iar numarul celor care utilizeaza serviciile de telefonie fixa a scazut de la 2.933.099 la 2.808.786, potrivit raportului grupului grec OTE, actionarul majoritar al companiei.
Conform datelor Romtelecom, in mediul urban internetul are o penetrare de 49%, in timp ce in zona rurala rata de penetrare a internetului este de 14%.
Dintre cei 2,43 milioane de familii cu acces la internet la nivel national, Romtelecom are o cota de circa 33