În curând, şoselele vor avea schimbător de căldură şi semafoare inteligente. Ele vor fi acoperite cu un asfalt special, care nu se murdăreşte şi nu se fisurează niciodată.
O descoperire recentă din industria vopselelor, care permite anumitor materiale să umple de la sine fisurile ce apar din cauza umidităţii şi a diferenţelor de temperatură, va revoluţiona modul în care se construiesc autostrăzile, informează cotidianul „The Scotsman".
Drumuri care nu vor mai avea nevoie de reparaţii
Noile drumuri, care figurează deja pe plaşetele proiectanţilor, vor fi transpuse în realitate începând de anul viitor. Modelul „şoselei nemuritoare" („forever open road"), la care lucrează specialiştii de la Institutul de Cercetări în Transporturi al Marii Britanii, implică şi montarea unor dispozitive ecologice de colectare a energiei electrice pentru semafoare şi iluminat.
Aglomerarea excesivă a traficului rutier a scos la iveală o deficienţă supărătoare în modul în care se construiesc în prezent drumurile publice. Analizele arată că şoselele se închid prea des pentru reparaţii şi, drept consecinţă, europenii circulă numai pe două treimi din drumurile pe care le-ar putea avea la dispoziţie. Motivul este, de regulă, deteriorarea stratului de asfalt, care duce la apariţia fisurilor şi a găurilor pe care le cunoaştem atât de bine.
Pentru a scăpa de reparaţii, cercetătorii au creat un nou material, antiderapant şi elastic, ce permite o rulare a cauciucurilor în condiţii optime de aderenţă şi echilibru, dar care nu se crapă niciodată. De fapt, fisurile apar, dar se lipesc singure la loc, întrucât materialul are tendinţa de a reveni la forma iniţială imediat ce excesul de sarcină a dispărut. Cu alte cuvinte, chiar dacă un camion foarte greu va solicita materialul până la punctul de rupere, imediat după trecerea autovehiculului asfaltul va redeveni intact datorită