Titlul e de două ori mincinos: Timpuri Noi, cea mai rock dintre trupele româneşti, already did America, dar şi Canada. Au cântat la început de noiembrie la un festival din New York („Rebel Waltz: Underground Music From Behind the Iron Curtain”), iar apoi în Cleveland şi la Toronto.
Păstrătorii valorilor naţional-comuniste au ratat o bună ocazie să mai înjure o dată Institutul Cultural din New York, pe motiv că promovează în străinătate obiceiurile erotice solitare ale lui Luca. New York Times a fost mai îngăduitor.
În 1989, Victor Rivaleţ avea 5 ani. La 23, cânta la Timpuri Noi (drum machine&sequencing). A împrospătat fenomenal cântece mai în vârstă decât el şi a reuşit astfel acolo unde mai mulţi DJ cu firmă s-au cam împotmolit. Despre comunism, neoconservatori şi despre cum şi-a rupt chitaristul Dan Iliescu meniscul pe când era în America, în cele ce urmează.
New York, Cleveland, Toronto – unde a fost cel mai bine?
Greu de zis. Au fost destul de diferite şi, cu exceptia unor mici dificultăţi tehnice la Cleveland, cred că a fost foarte mişto peste tot.
De ce diferite? Presupun că setlist-ul era asemănător.
Publicul, atmosfera, genul ăsta de lucruri au fost altfel de fiecare dată. Iar la New York contextul a fost uşor diferit faţă de celelalte două.
Din cauza celorlalte trupe?
Mai mult sau mai puţin. Şi asta, evident (în nici un caz într-un sens nasol, însă). Clubul din NY era foarte mare, mai “instituţionalizat”, dacă pot să zic aşa: casă de bilete, cabină, alea-alea. Public semnificativ mai mult şi semnificativ mai divers.
Cât de multă lume?
N-aş putea să estimez. Dacă la Toronto au fost vreo 300 de oameni, presupun că la NY cifra era undeva pe la 1000. Poate exagerez, nu ştiu. Oricum, era full.
Români plecaţi de-acasă sau oameni ai locului? Care era proporţia? @N_