În primele zece luni ale anului, 75 de modele au fost comercializate în cel mult zece exemplare fiecare. Zece modele nu şi-au găsit nici măcar un cumpărător! Sursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZSursa: EVZ
1 /.
Dealerii autohtoni de maşini au avut parte de un an pe care nu îl vor uita prea curând. În România, vânzările de automobile noi nu mai ating nici măcar jumătatea performanţelor înregistrate în 2008.
În condiţiile unui context economic nefast, am identificat nu mai puţin de 75 de modele care adună praful prin showroomuri, mai exact, au fost vândute, fiecare, în maxim zece exemplare, ceea ce s-ar traduce printr-o cadenţă de cel mult o unitate pe lună (pentru perioada ianuarie-octombrie). Dintre cele 75, zece nu şi-au găsit, de la începutul anului, nici măcar un cumpărător!
Piaţa în 2009: evoluţie şi lideri
Piaţa de automobile noi din România a scăzut cu 53,9% în primele zece luni ale anului, comparativ cu perioada similară din 2008, evidenţiază cel mai recent buletin statistic publicat de APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile).
Scărea reală este însă chiar mai drastică, întrucât un număr de dealeri ai unor mărci străine au raportat la APIA şi automobilele pe care le-au comercializat pe pieţe externe, lucru susţinut în mai multe rânduri de Brent Valmar, director Porsche România şi vicepreşedinte APIA.
Potrivit datelor oficiale, negustorii autohtoni au vândut 112.150 de maşini noi în perioada ianuarie-octombrie, faţă de 243.392 de unităţi, cu un an înainte.
Un singur model a reuşit peformanţa de a fi comercializat în mai mult de 10.000 de exemplare, aşadar cu o cadenţă de minim 1.000 de unităţi pe lună – Dacia Logan. De altfel, cu vânzări de 22.905 exemplare, până în octombrie inclusiv, berlina l