Criza a schimbat multe în companii. Managerii sunt mai preocupaţi de reducerea costurilor. Angajaţii sunt mai grijulii cu calitatea produselor şi au mai multe idei de îmbunătăţire a modului de lucru. Motivaţia a scăzut însă. Începând de anul trecut, Danis Consulting a demarat cercetări în rândul companiilor din Transilvania, menite să le ajute să înţeleagă tendinţele mediului economic, pentru a-şi putea fundamenta strategiile de dezvoltare. Studiul din acest an relevă m
Criza a schimbat multe în companii. Managerii sunt mai preocupaţi de reducerea costurilor. Angajaţii sunt mai grijulii cu calitatea produselor şi au mai multe idei de îmbunătăţire a modului de lucru. Motivaţia a scăzut însă.
Începând de anul trecut, Danis Consulting a demarat cercetări în rândul companiilor din Transilvania, menite să le ajute să înţeleagă tendinţele mediului economic, pentru a-şi putea fundamenta strategiile de dezvoltare. Studiul din acest an relevă modul în care criza a schimbat priorităţile şi comportamentul managerilor. „Dacă în urmă cu un an organizaţiile îşi concentrau eforturile asupra vânzărilor, profitului şi problemelor de personal – calitatea forţei de muncă, atragerea de noi angajaţi, reţinerea angajaţilor - , în 2009, problemele cu care se confruntă sunt legate de supravieţuire sau de depăşirea actualelor provocări economice“, sintetizează Dan Ionescu, directorul executiv al Danis Consulting.
Peste 90% dintre participanţii la cercetarea efectuată în a doua parte a acestui an consideră că actualul context economic a avut o influenţă negativă asupra firmei şi a sectorului în care activează. Din această cauză, 72% menţionează că au adoptat strategia de reducere a costurilor, 43% s-au străduit să ofere noi produse sau servicii, 40% au căutat noi pieţe, 27% au căutat parteneri strategici, iar 38% au făcut reduceri de personal.
În condiţiile date, pe