In campania electorala din Ucraina, marimea conteaza. Si nu e nevoie sa ne gandim la diversele remarci licentioase aruncate de candidatii nostri inainte de alegeri - care prind, pare-se, la public. In Ucraina, ai putea crede ca cine are cele mai mari si mai multe afise electorale castiga.
In campania pentru alegerile prezidentiale din Ucraina, ce vor avea loc pe 17 ianuarie 2010, principiul dupa care s-au ghidat candidatii a fost: cu cat mai mare, cu atat mai bine. Intr-o tara in care afisele nu existau aproape deloc in timpul comunismului, acum acestea impanzesc orasele, informeaza Radio Free Europe.
De la aeroportul principal din Ucraina, Borispol, si pana la Kiev, un sir lung de panouri electorale "escorteaza" calatorul.
Potrivit lui Vadim Karasiov, analist politic si director al Institutului pentru Strategii Globale, ucrainienii nu sunt ghidati de programe politice atunci cand se duc la urne sa puna stampila. Acestia prefera sa voteze cu politicianul care are un slogan mai frumos. Suna cunoscut?
Cei 18 candidati la prezidentiale duc o lupta acerba, iar panourile electorale sunt cel mai usor mod de a atrage atentia.
Campania "EA": Femeia politician, Iulia Timosenko
Iulia Timosenko, prim-ministru al Ucrainei si unul din cei mai puternice persoane care viza postul de presedinte al tarii, a lansat o campanie agresiva prin afise electorale inainte de oponentul sau. inca din august, diverse panouri au aparut pe strazi, cu mesajele: "Ei lovesc - ea munceste", "Ei blocheaza - ea munceste", "Ei distrug - ea munceste".
Sloganurile se refereau la parlamentul ucrainean, care in 2009 nu a facut mare lucru, pentru ca diversele partide politice blocau activitatea prin boicotarea sedintelor. In ciuda faptului ca afisele nu putea fi identificate, nu era greu sa intelegi ca "ea" era Timosenko.