Începând de anul viitor, răsfăţaţii lumii vor coborî pe aleile marilor vile de lux din cele mai rasate modele pregătite acum de germani. „Caleştile” secolului XXI înglobează „la crème de la crème” în materie de tehnologie, performanţă, rafinament şi eleganţă.
Vor avea puterea, pedigree-ul şi tot luxul posibil pentru a fi stăpânele şoselelor. Vor fi noile embleme ale puterii financiare şi vor dicta noile tendinţe în industria automobilului, aşa cum au făcut-o de când au apărut.
Revoluţia volumelor - care a permis „hibridizarea" unor sportive pursânge în coupeuri cu patru uşi sau în SUV-uri (cazul BMW X6) - a ajuns acum şi în laboratoarele Bugatti. Maybach rămâne fidel tradiţiei luxului suprem îmbrăcat în caroseria tradiţională.
Galibier, un Veyron la pătrat
Va fi „cea mai exclusivistă, elegantă şi puternică maşină cu patru uşi din lume". Aşa au descris cei de la Bugatti conceptul Galibier pe care l-au prezentat la Molsheim, în Alsacia (Franţa) - locul de baştină al uzinei fondate de Ettore Bugatti în 1909 - în luna septembrie a acestui an, cu ocazia împlinirii centenarului mărcii. Inspirat de Bugatti Type 57 (produs în diverse variante între 1934 şi 1940), Galibier 16 C este versiunea modernă a unui Grand Tourism (GT) de lux. Culorile caroseriei (argintiu şi negru), nervura care desparte parbrizul şi forma lunetei sunt inspirate de modelul 57 SC Atlantic produs în 1938 şi considerat de mulţi cea mai frumoasă maşină de dinaintea celui de-al Doilea Război Mondial.
Arta, forma şi tehnica - valorile esenţiale ale brandului care i-au ghidat pe Ettore Bugatti şi pe fiul său, Jean, în momentul când au înfiinţat fabrica - au fost, de asemenea, şi reperele designerilor şi inginerilor actualului brand Bugatti, atunci când s-au orientat în dezvoltarea noului Galibier.
Constructorii de la Bugatti doresc să propună clientelei de lux maşina supre