Turismul spatial este un fenomen recent, accesibil, in acest moment, doar celor care poseda sume mari de bani si sunt dispusi sa cheltuiasca pana la 25 de milioane de dolari pentru a calatori in afara orbitei Pamantului.
Nu va imaginati cumva ca 20 de milioane este un pret piperat: exista lista de asteptare pentru turismul spatial, chiar si la acest pret.
Chiar daca pana acum doar cativa norocosi s-au deplasat in spatiu, avansul tehnologiei si industriei calatoriilor spatiale va permite, spun entuziastii, o scadere a pretului calatoriilor si o diversificare a modalitatilor de calatorie si cazare in spatiu.
Nu este, asadar, doar un vis al copilariei. Zilele acestea, cerul nu mai este limita.
Multimilionarul californian Dennis Tito a cheltuit 20 de milioane de dolari pentru sansa de a fi primul turist spatial in 2001.
Tito, fondatorul Wilshire Associates, a calatorit cu o naveta Soiuz, lansata de compania americana Space Adventures, Ltd.
Multimilionarul american a petrecut sapte zile pe Statia Spatiala Internationala (SSI).
Cum NASA intentioneaza sa-si retraga navetele spatiale si sa se foloseasca de sistemele comerciale de transport orbital pentru a transporta astronautii si diverse echipamente pe SSI, este de inteles de ce tot mai multe companii se lupta pentru dezvoltarea unei afaceri de succes in acest domeniu.
Companii precum Scaled Composites, Blue Origin si SpaceX dezvolta, in acest moment, navete si programe exact cu acest scop - si nu sunt singurele.
Unul dintre scopurile acestor eforturi este sa faca turismul spatial convenabil pentru clasa de mijloc - in decurs de doar cativa ani.
Cei care s-au saturat de Disneyland, calatorii pe toate continentele si in colturile cele mai exotice ale lumii ar