Vanzarile din asa-numita "Vinerea neagra", prima zi de reduceri masive din sezonul de Sarbatori, in Statele Unite, au crescut doar cu 0,5 procente, punand un semn de intrebare in privinta vanzarilor de Craciun, cea mai importanta perioada din retail.
Reducerile au reusit sa aduca clienti in magazine, insa, spre deosebire de alti ani, acestia s-au limitat la a cumpara strict ce aveau nevoie, fara a face cumparaturi din impuls, doar pentru ca produsele erau mai ieftine, relateaza Reuters.
Potrivit ShopperTrack, ce masoara traficul consumatorilor in magazine, in Vinerea neagra vanzarile din Statele Unite au fost de 10,66 de miliarde de dolari, aceasta zi fiind considerata cea mai aglomerata din tot anul.
Chiar si in 2008, in plina recesiune, vanzarile din aceasta zi crescusera cu trei procente, comparativ cu anul precedent.
Pentru sezonul 2009, ShopperTrack estimeaza o crestere de numai 1,6 procente, comparativ cu 2008.
In schimb, vanzarile online au avut o crestere spectaculoasa, de 35 de procente, fata de anul trecut, valoarea medie per comanda fiind de 170,19 dolari, clientii cumparand, in medie, cate 5,4 produse.
Vanzarile din asa-numita "Vinerea neagra", prima zi de reduceri masive din sezonul de Sarbatori, in Statele Unite, au crescut doar cu 0,5 procente, punand un semn de intrebare in privinta vanzarilor de Craciun, cea mai importanta perioada din retail.
Reducerile au reusit sa aduca clienti in magazine, insa, spre deosebire de alti ani, acestia s-au limitat la a cumpara strict ce aveau nevoie, fara a face cumparaturi din impuls, doar pentru ca produsele erau mai ieftine, relateaza Reuters.
Potrivit ShopperTrack, ce masoara traficul consumatorilor in magazine, in Vinerea neagra vanzarile din Statele Unite au fost de 10,66 de miliarde de dolari, aceasta zi fiind