Luna decembrie este determinantă pentru bunul mers al afacerilor distribuitorilor şi retailerilor de jucării, aceştia putând realiza şi 50% din cifra de afaceri a întregului an. Pentru acest an, retailul de jucării ar putea avea o creştere timidă în luna cadourilor, astfel că firmele de profil sunt mai puţin afectate de grijile operatorilor economici din alte sectoare. Directorul distribuitorului de jucării Ara Toys, Ioana Radu von Saucken, fiica proprietarului RTC Holding,
Luna decembrie este determinantă pentru bunul mers al afacerilor distribuitorilor şi retailerilor de jucării, aceştia putând realiza şi 50% din cifra de afaceri a întregului an. Pentru acest an, retailul de jucării ar putea avea o creştere timidă în luna cadourilor, astfel că firmele de profil sunt mai puţin afectate de grijile operatorilor economici din alte sectoare.
Directorul distribuitorului de jucării Ara Toys, Ioana Radu von Saucken, fiica proprietarului RTC Holding, Octavian Radu, consideră că ponderea vânzărilor de jucării din luna decembrie poate reprezenta şi 50% din întregul an. „Piaţa de jucării fiind anticiclică este puţin greu de estimat cum vor evolua vânzările pentru acest sfârşit de an, dar noi ne aşteptăm la o creştere de 3-6% faţă de anul trecut”, mai spune Ioana Radu.
Ara Toys a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de peste 1,3 milioane de euro şi estimează pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri cu 5%.
Şi fondatorul Domo, Lorand Szarvadi, proprietarul reţelei de magazine de jucării Toyplex, îşi pune speranţele în rezultatele lunii decembrie, după ce nu a avut un an tocmai bun. „La 8 luni (cu trei magazine – n.r.) avem pierderi de 6-8% din cifra de afaceri, dar cu şase magazine am putea ajunge la break-even. Aşteptăm să vedem care vor fi vânzările pe luna decembrie”, spune Szarvadi. Omul de afaceri este însă sceptic în condiţiile în care