Poate copia industria aeronautică românească modelul industriei auto? După profiturile din 2008, da, după prăbuşirea din acest an, nu. Ce va schimba venirea EADS? După ce anul trecut au obţinut rezultate care i-au propulsat printre cele mai performante companii, producătorii de componente şi subansamble pentru industria aeronautică s-au trezit anul acesta cu aripile tăiate de criză. „Industria a scăzut cu 50%, 2009 este, practic, un an de subz
Poate copia industria aeronautică românească modelul industriei auto? După profiturile din 2008, da, după prăbuşirea din acest an, nu. Ce va schimba venirea EADS?
După ce anul trecut au obţinut rezultate care i-au propulsat printre cele mai performante companii, producătorii de componente şi subansamble pentru industria aeronautică s-au trezit anul acesta cu aripile tăiate de criză. „Industria a scăzut cu 50%, 2009 este, practic, un an de subzistenţă, şi în aceste condiţii voi fi fericit dacă noi scădem cu 40%“, spune Mihai Măntescu, directorul general al GM&T International, producător autohton de profil. Iată însă că cel mai mare producător aviatic european, EADS, a anunţat o importantă investiţie pe plan local.
Va aduce ea ceea ce Dacia sau Ford a adus pentru industria auto sau va îngropa micii producători? „Orice aport de tehnologie de înalt nivel, cum este cazul industriei de aviaţie, poate însemna, pentru România, beneficii pe termen mediu şi lung. România trebuie însă să îşi valorifice potenţialul pe care îl are în acest domeniu şi să ajute companiile care vor să îşi localizeze aici facilităţi de producţie în aşa fel încât acestea să se poată aşeza cât mai solid“, spune Jaques Juneau, preşedinte şi director general al Unison Engine Components Bucureşti, parte a concernului General Electric (GE). „Cu cât va fi mai eficient acest demers, cu atât mai mult se va configura o evoluţie cu adevăr