Petrom si Rompetrol, principalii jucatori din piata petroliera ale caror cote cumulate depasesc jumatate din vanzarile locale de carburanti, au mizat pe strategii diferite in ceea ce priveste distributia de produse rafinate in primele noua luni ale anului.
Prin urmare, Petrom a crescut pe segmentul retail, adica pe cel reprezentat de vanzarile prin benzinarii, in timp ce Rompetrol a obtinut rezultate pozitive pe partea comerciala in al treilea trimestru al anului comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Pretul face diferenta: Petrom a crescut pe retail
"Vanzarile cu amanuntul au crescut cu 14% comparativ cu al treilea trimestru al anului trecut, in pofida unei cereri stagnante pe piata interna. Investitiile sustinute in reteaua de distributie intre anii 2006 si 2008 au avut ca rezultat optimizarea retelei de benzinarii, ceea ce a condus la obtinerea unor rezultate foarte bune chiar si in contextul economic nefavorabil", explica reprezentantii Petrom.
Compania detine cea mai extinsa retea de carburanti de pe plan local si poate practica cele mai scazute preturi la pompa din Romania, deoarece beneficiaza de avantajul unei productii de petrol pe plan intern, in timp ce restul jucatorilor sunt obligati sa importe petrolul necesar obtinerii carburantilor.
Pe de alta parte, in cazul Rompetrol lucrurile au stat diferit in ceea ce priveste segmentul de retail, compania confruntandu-se cu o scadere de circa 10% a cantitatilor vandute pe retail, potrivit datelor companiei.
Agresivitatea atrage clientii comerciali
Cu totul altfel au stat lucrurile in ceea ce priveste segmentul comercial de vanzari, unde Rompetrol a inregistrat o crestere de 44% in al treilea trimestru comparativ cu perioada similara din 2008, in timp ce Petrom a raportat o scadere de 14% in perioada analizata in ceea ce priveste vanzarile comerc