Pasajul Baneasa, inaugurat la sfarsitul saptamanii trecute cu o intarziere de doi ani, are covorul asfaltic denivelat, iar in zonele capacelor de canalizare sunt create adevarate gropi. Blocajul s-a mutat la Piata Presei Libere, unde ar putea incepe lucrarile la un nou pasaj anul viitor.
Pasajul Baneasa a fost deschis cu trei zile inainte fata de data anuntata initial - 1 decembrie-, insa graba in care s-a facut a fost vizibila si prin faptul ca in momentul inaugurarii muncitorii inca mai lucrau la finisaje. Urmatorul pas pentru fluidizarea traficului din zona Pietei Presei Libere este construirea unui pasaj suprateran de catre Primaria Municipiului Bucuresti.
Lucrarile de la pasajul de la Piata Presei Libere ar putea incepe anul viitor, dupa ce Consiliul General a aprobat in luna iunie 2009 indicatorii tehnico-economici ai proiectului si urmeaza sa fie organizata licitatia.
"Pe noi ne intereseaza ca fluxul de masini care vine dinspre Fantana Miorita si Drumul National 1 sa nu fie blocat la semaforul de la Piata Presei Libere. Proiectul tehnic este gata si urmeaza ca executivul primariei sa organizeze licitatia, cel mai probabil anul viitor", a declarat Mircea Raicu, viceprimarul Capitalei. Pasajul subteran de la Piata Presei Libere va avea o lungime de 550 de metri si va costa circa 27 mil. euro, durata investitiei fiind de 18 luni. "Mai avem de reglat cateva discutii legate de partea estetica si partea functionala a pasajului. El este proiectat acum sa treaca prin mijloc si sa uneasca Soseaua Bucuresti-Ploiesti si sa iasa inspre Arcul de Triumf, insa urbanistii vor sa treaca pe margine si sa iasa de la Fantana Miorita spre Stadionul Tineretului.
La Piata Presei Libere va fi un nod de importanta uriasa, pentru ca va fi si statia de metrou catre Aeroportul Otopeni si vrem sa facem o dezvoltare durabila", sustine Madalin Manole, directo