Orientarea consumatorilor catre cateva "poluri" comerciale din oras, in special mall-uri, au schimbat intreaga fata a comertului romanesc. Nu numai retailerii de haine, imbracaminte, electronice sau restaurantele s-au mutat in mall-uri, ci si farmaciile, ce au trebuit sa se adapteze unor clienti mai pretentiosi.
"Ideea unei astfel de farmacii a pornit de la o analiza asupra clientilor la sfarsit de 2007, cand cerintele lor se indreptau spre un mediu mai elegant, mai primitor, mai cald, cu solutii orientate catre preventie si produse pe baza de ingrediente naturale, precum si spre servicii personalizate", spune Andreea Ionescu (foto), director de marketing in cadrul Sensiblu, cel mai extins lant de farmacii la nivel national.
"Schimbarea la fata" a farmaciilor Sensiblu a inceput inca de anul trecut, printr-o reorganizare a portofoliului, dar si a modului de expunere a acestuia, intr-un fel similar minimarketurilor cu autoservire. Centrul de greutate nu mai cadea pe medicamente, ci pe produsele de ingrijire pentru copii, femei si barbati, ale caror vanzari reuseau sa dubleze si chiar sa tripleze incasarile din farmacii.
"In functie de fiecare mall, poti gasi pana la 50% produse nonfarma si restul medicamente, spre deosebire de farmaciile stradale din cartierele obisnuite, unde proportia produselor farma este de pana la 85%", spune Ionescu. Explicatia tine de comportamentul clientilor, care vin in mall-uri pentru shopping, sa se relaxeze si sa-si petreaca timpul liber, de aceea cauta produse de "lifestyle" si mai putin medicamente, iar cand au nevoie de medicamente ajung in farmaciile cele mai apropiate de spitale sau la cele din cartierul unde locuiesc.
Jumatate din incasarile farmaciei Sensiblu din complexul comercial Feeria (zona Baneasa din Capitala) vin din vanzarea de produse nonfarmaceutice, la fel si in cazul unui supermarket Kaufland