Casele de modă italiene, precum Giorgio Armani SpA sau Valentino Fashion Group SpA, care au respins încă de la începuturi comerţul online, testează în acest moment vânzările pe Internet în încercarea de a-şi creşte afacerile de sezon. Cea mai mare criză economică de la Al doilea Rzboi Mondial şi extinderea magazinelor online au determinat majoritatea producătorilor de bunuri de lux să îşi încerce norocul pe acest plan. Doar în ultimele cinci săptămâni designerul
Casele de modă italiene, precum Giorgio Armani SpA sau Valentino Fashion Group SpA, care au respins încă de la începuturi comerţul online, testează în acest moment vânzările pe Internet în încercarea de a-şi creşte afacerile de sezon.
Cea mai mare criză economică de la Al doilea Rzboi Mondial şi extinderea magazinelor online au determinat majoritatea producătorilor de bunuri de lux să îşi încerce norocul pe acest plan. Doar în ultimele cinci săptămâni designerul Roberto Cavalli şi producătorul de încălţăminte Salvatore Ferragamo SpA şi-au deschis magazine virtuale.
Previziuni optimiste
Previziunile analiştilor sunt şi ele foarte optimiste. "Mă aştept la un adevărat boom al vânzărilor de produse de lux pe Internet în această perioadă", a spus Alessandro Perego, profesor responsabil de cercetare în domeniul e-commerce de la Şcoala de Management din Milano. "În ultimul an rata de creştere a magazinelor virtuale a fost extraordinară şi cred că acest lucru se va întămpla şi în 2010", a mai adăugat acesta.
Faptul că majoritatea celor care caută cadouri în această perioadă sunt tineri şi foarte apropiaţi de Internet este unul dintre principalele avantaje enumerate de specialişti când vine vorba de magazinele virtuale. De asemenea, "ruşinea de a cumpăra lux" este o altă explicaţie. "Mai exact, oamenii se simt foarte vinovaţi să iasă la cumpărături într-o asemenea perioadă. Aşa că prefe