Românii consumă mai mult pește decât cu trei ani în urmă, însă, cu toate acestea, este extrem de redus față alte piețe europene.
Dacă în urmă cu trei ani, românii consumau, în medie, 3 kilograme de pește pe an, acum consumă 5 kilograme, a declarat Marius Cliseru, managing partner al DeSee SRL, reprezentanța locală a Deutsche See. El a adăugat că în Portugalia o persoană consumă 100 de kilograme anual, în Italia – 50, iar Germania - circa 40 de kilograme.
Tendința este de a crește consumul și în România, mai ales pe segmentul de pește proaspăt, susținut și de investițiile din fonduri Phare sau Sapard în domeniu. În prezent, aproximativ 50% din peștele proaspăt comercializat la noi provine din import, în parte și din cauza costurilor mai mari de întreținere a lacurilor la noi. „Pe piața românească, peștele congelat reprezintă 80% din consum, iar tendința este de a cumpăra pește ieftin, din cauza nivelului scăzut de cumpărare”, a afirmat reprezentantul DeSee.
Liderul pieței germane de pește intră în România
Compania Deutsche See, care controlează 80% din piața germană de pește și fructe de mare, și-a lansat produsele și în România.
Gama include pește proaspăt, afumat, congelat și salate de pește, iar până la finele anului va fi introdusă în hotelurile de cinci stele din București, iar din 2010, în lanțurile de retail. Un prim parteneriat va fi dezvoltat împreună cu Kaufland, care de anul viitor va avea și raioane de pește proaspăt, potrivit lui Marius Cliseru, managing partner al DeSee SRL, reprezentanța locală a Deutsche See. Totodată, compania vizează și hotelurile de patru stele și restaurantele premium din București. Pentru început, acestea se găsesc în magazinele Bio Good din București.
Produsele vor fi, în general, mai scumpe cu 20-25% decât cele existente, pentru că, spun reprezentanții