Ziua Recunoştinţei: marile reţele americane au practicat un marketing agresiv pentru atragerea cumpărătorilor, sacrificând profitul propriu. Pentru o economie bazată în proporţie de 70% pe consum, volumul vânzărilor din decembrie este un indicator important.
Sezonul Sărbătorilor de iarnă este un barometru pentru sănătatea economiei americane, bazată pe consum.
Deschiderea a avut loc cu ocazia Zilei Recunoştinţei, sau „Vinerea Neagră", cum este denumită de către comercianţi.
Creşterea cu doar 0,5% a vânzărilor totale din weekend este dezamăgitoare pentru retaileri, însă magazinele online au cunoscut o creştere mult mai accentuată, de 11%. Pentru prima zi din această săptămână se aşteaptă un aflux crescut de achiziţii de la tastele calculatoarelor, cu 96,5 milioane de clienţi, comparativ cu 85 de milioane anul trecut.
Magazinele online,cresc pe timp de criză
Toţi retailerii, fie ei 100% virtuali, sau care deţin mari reţele de hipermarketuri s-au pregătit cu reduceri foarte mari pentru produsele oferite pe site-urile Web. Cele ma căutate produse comercializate online sunt electronicele, electrocasnicele şi jucăriile.
Noutatea acestui an este numărul foarte mare de clienţi care achiziţionează mărfurile preferate prin intermediul telefonului mobil. În perioada cumpărăturilor de Ziua Recunoştinţei, creşterea a fost de 350% comparativ cu 2008, când acest sistem era de-abia lansat.
Pentru întregul sezon de iarnă, dacă retailerii clasici se aşteaptă la scăderi de 1%, cei online anticipează o menţinere a tendinţei crescătoare comparativ cu anul trecut. Reducerile pentru electronice, jucării şi confecţii au atras un număr sporit de clienţi, dar aceştia au cheltuit mai puţin decât în urmă cu un an.
Bugete mai mici în 2009
„Majoritatea americanilor îşi cunosc foarte bine bugetul, care este mai restrâns decât anul trecut", a dec