Pe o piata pe care sunt retaileri cu actionariat romanesc care valoreaza mai putin decat creditele pe care le au de rambursat la banci sau la furnizori, vanzarea Profi a atras 6-7 investitori cu lichiditati de peste 50 de milioane de euro si trei oferte de peste 60 de milioane de euro pe masa actionarului.
Fostii proprietari ai Profi, o familie de investitori straini, si-au pregatit din timp reteaua pentru vanzare si au mizat pe dinamica afacerilor si pe profitabilitatea businessului pentru a obtine un pret bun, potrivit consultantilor care au asistat vanzatorul in tranzactia anului din retail - achizitia Profi de catre fondul de investitii Polish Enterprise Fund VI.
Reteaua a fost scoasa la vanzare in prima jumatate a acestui an, insa decizia actionarilor de a vinde a fost luata in vara lui 2008, in tot acest timp compania fiind pregatita pentru vanzare.
"Bineinteles ca depinde ce vinzi si cum prezinti compania investitorilor interesati de preluare. Unul dintre motivele pentru care pretul tranzactiei a reprezentat un excelent multiplu fata de vanzarile de circa 600 de milioane de lei (140 mil. euro - n. red.) estimate pentru Profi pentru anul 2009 este pregatirea din timp a retelei pentru vanzare. Multe companii se vand acum fortat, pentru ca dificultatile din piata grabesc procesul, ceea ce nu a fost cazul la Profi", explica Radu Stoicoviciu, Partner pe Mergers &Acquisitions la PwC.
PwC a fost consultantul vanzatorului in tranzactia prin care reteaua de 66 de magazine Profi a fost vanduta catre Enterprise Investors, administratorul fondului de investitii Polish Enterprise Fund VI.
Pretul la care s-a vandut Profi, 66 mil. euro, reprezinta aproape jumatate din vanzarile retelei estimate pentru acest an.
Tranzactie record, dar fara active imobiliare
Divizia imobiliara a retailerului, care detine in proprietate aprox