Firma braşoveană a fost contestată de o societate spaniolă, după ce în vara acestui an a obţinut contractul de execuţie a lucrărilor pentru tronsonul II al ocolitoarei Sibiului. Construirea şoselei a fost tergiversată şi, de curând, Guvernul a ridicat fără motiv costurile realizării lucrărilor la suma de 24 de milioane de euro.
A doua porţiune de centură, care măsoară 2,64 km de autostradă şi alţi 3,6 km de drum naţional cu două benzi ce trebuie reabilitat, a fost scoasă cu chiu cu vai la licitaţie pe 15 mai. Procedura de atribuire a contractului de execuţie lucrări a fost suspendată însă, deoarece firma spaniolă Grupo Empresarial Magenta a depus o contestaţie la Curtea de Apel Bucureşti. Termenul de soluţionare al acesteia a fost data de 27 octombrie. Decizia Curţii de Apel Bucureşti a fost aceea de a anula drept netimbrată contestaţia formulată de către Grupo Empresarial Magenta, sentinţa fiind dată cu recurs.
Se pierde finanţarea?
Reprezentanţii „Vectra" au precizat că în momentul de faţă, se aşteaptă primirea titlului executoriu de la Curtea de Apel Bucureşti, dar documentul se lasă aşteptat, iar ocolitoarea riscă să piardă finanţarea. Firma care a depus contestaţia, ce a trecut de filtrul Consiliului Naţional de Soluţionare, este de sorginte spaniolă. A participat la licitaţia pentru secţiunii a doua a centurii într-o asociere cu firma Construcţii Căi Ferate şi Alte Căi de Comunicaţie SA.
Acum două săptămâni, Guvernul Boc a aprobat ridicarea costurilor centurii ocolitoare a Sibiului cu mai bine de 24 de milioane de euro.
Marcel Butuza, proprietarul Grupului „Vectra" a precizat pentru săptămânalul sibian „Turnul Sfatului" că: „dacă avem contractul, la începutul anului viitor, până ne va permite vremea să începem efectiv lucrul, am termina organizarea de şantier şi obţinerea avizelor şi autorizaţiilor necesare".