Cea mai mare companie de credite de consum a inchis de la inceputul anului 30 de puncte de lucru din cauza inchiderii magazinelor unor retaileri.
Cetelem, cea mai mare companie de credite de consum de pe piata locala, controlata de francezii de la BNP Paribas, se asteapta la o crestere de 10% a volumului de credite acordate in magazine in luna decembrie, comparativ cu celelalte luni ale anului.
Imprumuturile acordate in magazine pentru bunuri de folosinta indelungata (electrocasnice, mobila etc.) si cardurile de credit sunt principalele linii de business ale companiei. Pentru retaileri, deci si pentru finantatori, decembrie este cea mai buna luna, chiar daca vanzarile nu vor mai fi nici pe departe la nivelul celor din anii de boom economic.
"In decembrie sigur vom vedea o crestere a creditului in magazin, de circa 10%. Vom avea si promotii, nu ne-am oprit niciodata din promotii. In continuare 20-25% din creditele noi acordate sunt pentru produse promotionale", afirma Daniel Boaje, directorul general al Cetelem.
In perioada sarbatorilor companiile de credite lanseaza, de obicei, produse promotionale, cum ar fi imprumuturile cu "dobanda zero" sau cu mai multe "rate cadou".
"Pentru creditele in magazin perioada septembrie-decembrie era cea mai buna din an, atunci se realiza cea mai mare parte a vanzarilor. De vreo doi ani, insa, acest lucru a inceput sa se schimbe. In 2008 in noiembrie-decembrie am avut cele mai mari scaderi, pentru ca atunci a inceput sa se simta puternic criza, dar anul acesta trebuie sa existe o crestere", spune seful Cetelem.
Numarul creditelor a scazut cu 37%
Compania a inchis de la inceputul anului 30 de puncte de lucru, adica 15% din numarul total, in mare parte din cauza inchiderii magazinelor unor retaileri. Numarul creditelor acordate de Cetelem anul acesta s-a redus cu 37% fata de 2008. "Nu am fo