Un studiu efectuat de o companie de cercetare de piaţă arată că locuitorii marilor oraşe sunt din ce în ce mai afectaţi de criză. În timp ce aproape 40% dintre respondenţi sunt afectaţi în mare măsură şi foarte mare măsură, 71,2% dintre oamenii chestionaţi şi-au schimbat comportamentul de consum, ei cumpărând produse mai ieftine sau mai puţine. Doar 12,3% dintre români nu sunt deloc afectaţi de criză.
Un studiu de piaţă realizat recent de MEDNET Marketing Research Center în cele mai mari oraşe din ţară, printre care şi Craiova, relevă faptul că românii se declară din ce în ce mai afectaţi de criză. Potrivit studiului, 17,1% dintre oamenii intervievaţi au afirmat că sunt afectaţi de criză într-o foarte mare măsură, iar 19,3% - în mare măsură, ceea ce înseamnă că 36,4% dintre cei chestionaţi au avut în acest an probleme mari pricinuite de condiţiile economico-sociale existente. Doar 12,3% dintre cei chestionaţi se declară neafectaţi deloc de criză. Comparativ cu luna februarie a anului 2009, când a fost realizat alt studiu de piaţă de către MEDNET Marketing Research Center, procentul celor care se declară afectaţi în foarte mare şi mare măsură de criză este în creştere (de la 28,6% în februarie 2009, la 36,4% în noiembrie 2009), în timp ce procentul celor care sunt afectaţi în mică măsură sau deloc este în scădere (de la 38,7% la 26,6%).
Salarii tăiate, locuri de muncă dispărute
Cei mai mulţi dintre orăşeni suferă pentru că li s-au redus salariile, în timp ce alţii sunt afectaţi de criză pentru că şi-au pierdut locul de muncă sau au pe cineva în familie care a rămas fără serviciu. O bună parte dintre orăşeni se declară afectaţi de criză pentru că le-au crescut ratele bancare. „Efectele pe care criza economică le-a avut asupra familiilor respondenţilor se referă la: pierderea locului de muncă de către el sau de un membru al famil