Consultanţii străini au prezentat edililor programul de restructurare a regiei, însă şefii RATP nu ştiu de unde vor face rost de banii necesari îmbunătăţirii activităţii.
Bugetul local al Primăriei pe următorii trei ani ar trebui alocat exclusiv pentru ca ieşenii să beneficieze de condiţii normale de transport în comun. Potrivit consultanţilor plătiţi de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, investiţiile în transportul public local s-ar ridica la peste 450 de milioane de euro.
„Investiţiile vizează sistemul de transport public, infrastructura de tramvai şi autobuz, staţii de transport locale şi regionale, managementul transportului cu benzi prioritare, dar şi sistemul de numărare a călătorilor, de informare şi de ticketing“, se arată în planul propus de firmele ETT şi Gentisa din Spania.
Investiţii pe hârtie, fără acoperire
Consultanţii au prezentat necesarul de investiţii pentru următorii ani, însă nu au indicat de unde vor fi atrase fondurile până în 2017. Planul vizează achiziţia de tramvaie noi, pentru care sunt necesare în jur de 250 de milioane de euro, câte 20-30 de milioane de euro anual. Sume importante sunt vizate şi pentru modernizarea şinelor de tramvai, pentru care ar mai trebui cheltuite în jur de 100 de milioane de euro. Pentru autobuze noi s-au estimat investiţii de 10 milioane de euro. Consultanţii au mai recomandat şi construirea unei şine de tramvai din Canta până la Metro.
De la regie, la societate comercială
Pentru staţiile din Târgu Cucu, Podu Roş şi Tudor Vladimirescu, care vor face legătura între transportul local şi cel de la nivelul judeţului sunt necesare în jur de 45 de milioane de euro.
„Pentru o parte din aceste investiţii pot fi accesate fonduri europene“, a afirmat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei. Consultanţii au arătat prin planul