Cand Google a lansat primul program de navigatie, Google Maps Navigation, intreaga industrie a sistemelor de acest gen s-a prabusit.
Motivul? Gigantul american din domeniul Internetul ofera serviciul gratuit, serviciile similare din partea altor companii devenind scumpe sau, si mai rau, inutile, relateaza Forbes.
Totusi, companiile de sisteme de navigatie se consoleaza cu gandul ca Maps Navigation este disponibil doar in Statele Unite, pe platforma mobila Android si numai pe cateva telefoane, inclusiv Motorola Droid si T-Mobile myTouch 3G/HTC Magic. Insa, zvonurile ca Google a cerut informatii cartografice din Europa a impins unele firme de sisteme de navigatie sa se gandeasca la inchiderea portilor.
Surse din piata spun ca Google lucreaza cu firma de cartografiere olandeza Automotive Navigation Data (AND). Desi nu este atat de cunoscuta precum rivalii Navteq si Tele Atlas, AND este al treilea provider de software de cartografiere la nivel mondial, serviciile de navigatie de pe Internet, precum Mapquest si Bing Maps, a celor de la Microsoft, fiind bazate pe software-ul furnizat de aceasta companie.
De altfel, in raportul financiar din aprile 2009, oficialii AND scriau ca de abia au semnat un contract cu o corportatie americana, care va folosi hartile sale ale Europei de Vest si ca se asteapta la cresterea profitului de la trei la cinci ori, in acest an, datorita acestui contract. Totusi, AND nu a dat numele companiei americane la care se referea.
Purtatorul de cuvant al AND nu a dorit sa comenteze asupra unei posibile intelegeri cu Google, insa a declarat ca firma cartografiaza Europa de Vest intr-un ritm alert, termanand deja hartile mai multor tari, printre care Olanda, Belgia, Luxemburg, Elvetia, Austria, Danemarca, Portugalia si Spania. Hartile pentru restul tarilor vor fi terminate in primul trimestru d