Visa Europe se aşteaptă ca luni, 30 noiembrie, să se înregistreze cele mai multe cumpărături pe Internet din acest an, prin 4,5 milioane de tranzacţii, şi că cea mai aglomerată zi din 2009 în magazinele clasice va fi 23 decembrie, datorită achiziţiei de cadouri de Crăciun. "Cei mai mulţi clienţi vor alege să ia cadouri şi să îşi facă la timp cumpărăturile de Crăciun. Se aşteaptă ca peste 318 milioane de euro să fie cheltuiţi (luni, pe Internet, n.r.) de deţinători
Visa Europe se aşteaptă ca luni, 30 noiembrie, să se înregistreze cele mai multe cumpărături pe Internet din acest an, prin 4,5 milioane de tranzacţii, şi că cea mai aglomerată zi din 2009 în magazinele clasice va fi 23 decembrie, datorită achiziţiei de cadouri de Crăciun.
"Cei mai mulţi clienţi vor alege să ia cadouri şi să îşi facă la timp cumpărăturile de Crăciun. Se aşteaptă ca peste 318 milioane de euro să fie cheltuiţi (luni, pe Internet, n.r.) de deţinătorii de carduri Visa în Europa, două treimi din această sumă fiind pe carduri de debit. Volumul tranzacţiilor pe internet este aşteptat să urce cu 13%, comparativ cu aceeaşi zi a anului trecut", se arată într-un comunicat al Visa.
Visa îşi bazează estimările pe datele privind volumul tranzacţiilor de până în prezent şi pe comportamentul de plată în preajma Crăciunului din anii anteriori.
Astfel, în ultimii doi ani cea mai aglomerată dată pentru cumpărăturile online a fost ziua de luni de la începutul lunii decembrie.
"Anul trecut, 1 decembrie a fost cea mai aglomerată zi pentru comerţul electronic, cu peste 280 milioane euro cheltuite pe cardurile Visa în Europa. Creşterea continuă a cheltuielilor pe internet este indicată şi de faptul că volumul tranzacţiilor pe carduri Visa a depăşit deja punctul de vârf din 2008 în data pe 2 noiembrie 2009. (...) La fiecare 9 euro cheltuiţi în Europa, 1 euro este pe un card Visa", se