In conditiile in care numarul comenzilor totale pentru aeronava 787 Dreamliner se ridica la 840, iar acestea nu au fost onorate inca, clientii asteptand la coada, presiuni mari planeaza deasupra Boeing.
Intrebarea de pe buzele tuturor celor prezenti la show-ul aviatic din Dubai, organizat la mijlocul lunii noiembrie, a fost daca compania americana Boeing va reusi sa isi onoreze comenzile pentru aeronava 787 Dreamliner pana la sfarsitul anului sau va fi nevoita sa prelungeasca termenele de predare, scrie Financial Times.
Asupra producatorului american se fac presiuni puternice in legatura cu noua familie de aeronave de cursa lunga, care, dupa lansarea la nivel industrial in 2004, au devenit cele mai cautate avioane comerciale din istorie.
Anul acesta, 70 de comenzi pentru aceasta aeronava au fost anulate pe fondul crizei economice globale si al prelungirii termenelor de livrare, insa Boeing mai are inca 840 de comenzi de la 55 de clienti - operatori aerieni si companii de leasing aerian -, atrase de promisiunea unei aeronave usoare si eficiente din punctul de vedere al consumului de kerosen.
787 Dreamliner a fost pentru prima data dezvaluita intregii lumi in iulie 2007 si trebuia sa efectueze primul zbor comercial in luna septembrie a aceluiasi an, dar nici pana in prezent nu a reusit sa faca acest pas.
In conditiile in care programul de productie a suferit o serie de intarzieri, in august, Boeing a anuntat totusi ca pana la finalul anului 2009 va avea loc primul test de zbor.
Vor respecta promisiunile?
Jim Albaugh, noul sef al diviziei de aeronave comerciale din cadrul Boeing, ramane in continuare optimist cu privire la respectarea noilor termene de livrare a comenzilor. "Avand in vedere informatiile pe care le am la dispozitie pana acum, vom zbura anul acesta", a declarat Albaugh pentru Financial Times. "Nu vreau sa anticipez