După cinci ani de la inaugurarea oficială a lucrărilor, primul tronson al Autostrăzii Transilvania, între Gilău şi Turda, a fost dat astăzi în folosinţă. „Adevărul de Seară” demarează, începând de astăzi, o campanie fără precedent.
În 16 iunie 2004, lângă satul Vălişoara, a avut loc ceremonia de inaugurare a lucrărilor la Autostrada Transilvania. Astăzi, după cinci ani, patru luni şi 15 zile, se taie din nou panglica: primul tronson al A3 - 42 de kilometri din cei 415 ai întregii autostrăzi - este finalizat. Practic, autostrada inaugurată azi va funcţiona drept centură de ocolire pentru Cluj-Napoca.
Cei 42 de kilometri finalizaţi reprezintă doar 77% din cei 54 ai primei secţiuni a autostrăzii, Gilău-Câmpia Turzii, care, conform datelor oficiale ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), trebuie terminată în luna februarie a anului viitor. Reprezentanţii constructorului, compania americană Bechtel, nu au oferit, însă, nicio garanţie că lucrările vor fi finalizate.
Situaţia a fost aceeaşi şi în cazul tronsonului Gilău-Turda, pentru care s-a semnat, la începutul anului, un protocol în cadrul căruia beneficiarul s-a angajat să plătească lucrările, iar constructorul să le termine până la 1 decembrie.
În viitorul apropiat, Bechtel ar trebui să termine secţiunea 2B, prin continuarea lucrărilor până la Câmpia Turzii, iar apoi să finalizeze tronsonul din judeţul Bihor, între Suplacu de Barcău şi graniţa cu Ungaria.
O oră în minus şi 5.000 de maşini mai puţin
Principalii beneficiari ai deschiderii autostrăzii vor fi atât clujenii, care vor scăpa, potrivit specialiştilor, de aproximativ 5.000 de autoturisme care tranzitează zilnic oraşul, precum şi şoferii care circulă dinspre Alba Iulia spre Oradea şi retur. Aceştia vor scăpa de cei 48 de kilometri de pe DN1 dintre Turda şi Gilău, care implicau traversare