Saptamana viitoare asiguratorii incep campania RCA de iarna, adica lupta pentru clientii care isi reinnoiesc politele RCA in perioada decembrie - ianuarie.
Companiile de asigurari vor investi cateva milioane de euro in campaniile RCA care vor incepe saptamana viitoare, avand in vedere ca in aceasta perioada 30-40% din soferi isi reinnoiesc asigurarile de raspundere civila auto (RCA).
Totusi, de cativa ani campaniile nu seamana nici pe departe cu cele care s-au desfasurat pana in 2006, in fiecare iarna si vara, deoarece politele nu erau incheiate pe 6 sau 12 luni, ci pana la sfarsitul unui semestru sau al unui an calendaristic, astfel incat soferii isi reinnoiau asigurarile in iunie si decembrie.
Din 2006 politele RCA sunt incheiate pentru un semestru sau pentru tot anul si pot expira in orice luna. In conditiile in care parcul auto a crescut puternic in 2006-2008, varful de vanzari de polite RCA inregistrat de asiguratori in vara si in iarna s-a aplatizat.
"Campaniile nu mai sunt la fel ca in anii trecuti. Cred ca acum doar 40% din politele RCA expira in decembrie, ianuarie si chiar in februarie. Din data de 10 decembrie vom incepe campania, dar bugetul nu va fi ca in alti ani, de peste un milion de euro, ci de cateva sute de mii si va merge in principal pe promovare in presa scrisa, outdoor sau radio", spune Radu Mustatea, directorul general al Astra Asigurari.
Groupama aloca 700.000 de euro pentru campanie
In perioada decembrie-ianuarie asiguratorii se lupta pentru a atrage clienti pe segmentul RCA cu diverse oferte, cum ar fi reducerile de pret la asigurari auto Casco sau de locuinte pentru clientii care cumpara polite RCA. De asemenea, companiile investesc in promovare prin spoturi TVA sau reclame in presa scrisa, outdoor si radio. Groupama, a treia companie din piata asigurarilor, creata in aceasta vara in urma fuziunii